Пресс-центр

Добро пожаловать в пресс-центр компании ATP. Здесь Вы найдёте доступные для скачивания актуальные пресс-релизы и основную информацию о нашей компании.

NEW 29.06.2020 ATP Frankfurt, BIM, Integrated Design

ABB, Mannheim, DE

A “smart” building for a technology leader

In Mannheim, where ABB Deutschland was established 120 years ago, ATP Frankfurt is now planning a multifunctional building for agile and customer-oriented work. The building, with a gross floor area of 24,000 m2 should provide a home to around 1,200 employees – from operative teams, the research center, and service divisions.

26.05.2020 Форарльберг, BIM, Integrated Design

A World of Experience with the Skin of a Dragon

ALEJA Shopping Center in Ljubljana, SL

With its compelling and meticulously realized concept, the newly-opened ALEJA shopping center in the Slovenian capital of Ljubljana, which was designed by ATP architects engineers (Innsbruck), offers the perfect platform for international and local labels in around 80 shops with a total of 32,000 m2 of lettable space. With its rooftop leisure, sport, and relaxation areas and its stylish food court, the technically and architecturally innovative building responds to the competition from online retailers while also giving space back to the surrounding urban district.

12.02.2020 ATP Vienna, Awards, BIM, Integrated Design, ATP Zagreb

„Haushoher” Sieg

ATP gewinnt 1. Preis im offenen Wettbewerb für ein 4-Sterne-Hotelhochhaus in Zagreb.

Jubel zu Jahresbeginn: Am ersten Freitag im neuen Jahrzehnt präsentierte Dario Travaš, Partner und Geschäftsführer von ATP in Zagreb und Head of Design von ATP in Wien, das siegreiche Wettbewerbskonzept der D&R-Abteilung Wien – in Zusammenarbeit mit ATP Zagreb und unterstützt durch ATP sustain – für ein 4-Sterne-Hotel. Am südwestlichen Eingang der Stadt positioniert, soll es die geschäftige Straße nachhaltig verändern.

12.12.2019 Форарльберг

Kraftakt in Kempten

Nach 7 Monaten wurde der Rohbau für das von ATP geplante neue Logistikgebäude von CERATIZIT fertiggestellt.

Der Dachstuhl steht, die Bauherren sind verblüfft: Innerhalb kürzester Zeit wurde auf dem neuen Betriebsgelände von CERATIZIT in Kempten der von ATP Innsbruck geplante Neubau der Logistikhalle hochgezogen.

13.09.2019 ATP Vienna, BIM, Integrated Design

Opening of Technology Center Seestadt

A “Hotspot for Industry 4.0” in Vienna

Yesterday, the second component of the Technology Centre (tz2) was opened in Aspern, Vienna's lakeside city and the largest urban development area in Europe. Integrally designed by ATP, the building offers space for the future. "Global players", start-ups and "hidden champions" will work here door to door in the future.