Пресс-центр

Добро пожаловать в пресс-центр компании ATP. Здесь Вы найдёте доступные для скачивания актуальные пресс-релизы и основную информацию о нашей компании.

23.11.2021 Награды, Форарльберг

Pradler Saggen, Innsbruck, AT

ATP Innsbruck gewinnt 1. Preis im Wettbewerb für die 4. Baustufe

Die Modernisierung der alten Südtiroler Siedlung im Pradler Saggen zählt zu den aktuell größten Wohnbauprojekten in Innsbruck. Für die 4. und letzte Baustufe lobte die Neue Heimat Tirol – Gemeinnützige WohnungsGmbH einen geladenen, einstufigen Realisierungswettbewerb aus.

11.11.2021 Награды, Форарльберг

Holzbaupreis Kärnten

Das von ATP integral mit BIM geplante Bürogebäude für Theurl wurde ausgezeichnet.

Der von ATP architekten ingenieure integral geplante Firmensitz des Holzindustrieunternehmens Theurl hat den diesjährigen Kärntner Holzbaupreis gewonnen.

08.09.2021 Integrated Design, Форарльберг

Handl Gastro Service

Production and retail facility for the restaurant and hotel sector in Tyrol and Vorarlberg

An ecologically and economically sustainably designed production and retail facility opened recently in Pians in Tyrol. And the building attracted widespread attention during its construction phase because the ATP-led integrated digital design process (with BIM) also enabled something very special to be achieved – the world’s largest column-supported cross-laminated timber slab.

23.08.2021 Награды, Форарльберг

ICONIC AWARD 2021

ATP wins the ICONIC AWARD for innovative architecture for the shopping center ALEJA.

ATP architects engineers has won an ICONIC AWARD for innovative architecture for the fifth time. This year, the prestigious prize has gone to the ALEJA Shopping Center in Ljubljana. “We are particularly delighted to have won this prize. Because it shows that experience-oriented retail architecture and highly-efficient, sustainable building methods complement each other perfectly,” says ATP Lead Project Manager Philipp Pfister.

29.06.2021 Форарльберг, Integrated Design

THEURL, Steinfeld, AT

CLT production plant with offices

Theurl, the East Tyrolean manufacturer of timber products, has built a new facility for the production of cross-laminated timber (CLT) elements on a site covering around 12.5 hectares in Carinthia. Theurl’s third plant is designed to be able to produce around 100,000 m³ of cross-laminated timber for the trans-regional market every year.