Пресс-центр

Добро пожаловать в пресс-центр компании ATP. Здесь Вы найдёте доступные для скачивания актуальные пресс-релизы и основную информацию о нашей компании.

NEW 19.08.2021 ATP Vienna, BIM

Opening of Viega

The seminar center integrally designed by ATP Vienna and ATP sustain has been awarded DGNB Platinum and klimaaktiv Gold certification.

After almost two years on site, ATP joined the client and numerous visitors to celebrate the opening of Viega’s new facility on the idyllic Attersee. The sales and seminar center, which was entirely integrally designed with BIM, has a particularly impressive ecological footprint and was presented with the Platinum certificate of the DGNB (German Sustainable Building Council) during the opening day festivities. And, due to its especially economical use of energy, the building has also been honored with the Gold Award of the “klimaaktiv” initiative of the Austrian government.

10.11.2020 ATP Vienna, Сотрудники и карьера

Wohnen 4.0

ATP sponsors student competition at TU Wien

Making living affordable by combining digital processes and modular building methods as a way of reducing costs and time and saving resources: An interdisciplinary competition for students that was organized by the research area of Integrated Construction Planning and Industrial Building at TU Wien (Vienna University of Technology) as part of the FFG-supported research project “Wohnen 4.0 – Digitale Plattform für leistbares Wohnen” (Living 4.0 – Digital Platform for Affordable Living) inspired some innovative solutions.

12.10.2020 Integrated Design, BIM, ATP Vienna, Lifecycle

RINGANA campus, St. Johann in der Haide, AT

ATP designs for an Austrian manufacturer of natural cosmetics

The natural cosmetics and life sciences company RINGANA is on track for success and expansion. Hence, ATP Vienna was commissioned with the integrated design of a major production building, in which three previous facilities are being brought together.

31.03.2020 Integrated Design, ATP Vienna

Airport Make-Over in Linz

ATP Wien erhält Zuschlag für Rahmenvertrag zur schrittweisen Umgestaltung des Linzer Flughafen

Linz Airport bekommt neuen Look: Im Rahmen eines Verhandlungsverfahrens erhielt ATP Wien – gemeinsam mit amd.sigma Airport Management + Development – im vergangenen Jahr den Zuschlag zur schrittweisen Umgestaltung und Modernisierung des Flughafens Linz bei laufendem Betrieb. Grundlage für das Make-Over des 1955 errichteten Flughafens ist ein auf acht Jahre anberaumter Rahmenvertrag („Generalplanerleistungen und ÖBA für Bauprojekte am Linz Airport”). Die ersten Teilprojekte – Erneuerung der Gastronomie und Neubau Fracht – stehen nun am „Start”.

12.02.2020 ATP Vienna, Награды, BIM, Integrated Design, ATP Zagreb

„Haushoher” Sieg

ATP gewinnt 1. Preis im offenen Wettbewerb für ein 4-Sterne-Hotelhochhaus in Zagreb.

Jubel zu Jahresbeginn: Am ersten Freitag im neuen Jahrzehnt präsentierte Dario Travaš, Partner und Geschäftsführer von ATP in Zagreb und Head of Design von ATP in Wien, das siegreiche Wettbewerbskonzept der D&R-Abteilung Wien – in Zusammenarbeit mit ATP Zagreb und unterstützt durch ATP sustain – für ein 4-Sterne-Hotel. Am südwestlichen Eingang der Stadt positioniert, soll es die geschäftige Straße nachhaltig verändern.