Пресс-центр

Добро пожаловать в пресс-центр компании ATP. Здесь Вы найдёте доступные для скачивания актуальные пресс-релизы и основную информацию о нашей компании.

NEW 31.03.2020 Integrated Design, ATP Vienna

Airport Make-Over in Linz

ATP Wien erhält Zuschlag für Rahmenvertrag zur schrittweisen Umgestaltung des Linzer Flughafen

Linz Airport bekommt neuen Look: Im Rahmen eines Verhandlungsverfahrens erhielt ATP Wien – gemeinsam mit amd.sigma Airport Management + Development – im vergangenen Jahr den Zuschlag zur schrittweisen Umgestaltung und Modernisierung des Flughafens Linz bei laufendem Betrieb. Grundlage für das Make-Over des 1955 errichteten Flughafens ist ein auf acht Jahre anberaumter Rahmenvertrag („Generalplanerleistungen und ÖBA für Bauprojekte am Linz Airport”). Die ersten Teilprojekte – Erneuerung der Gastronomie und Neubau Fracht – stehen nun am „Start”.

12.02.2020 ATP Vienna, Awards, BIM, Integrated Design, ATP Zagreb

„Haushoher” Sieg

ATP gewinnt 1. Preis im offenen Wettbewerb für ein 4-Sterne-Hotelhochhaus in Zagreb.

Jubel zu Jahresbeginn: Am ersten Freitag im neuen Jahrzehnt präsentierte Dario Travaš, Partner und Geschäftsführer von ATP in Zagreb und Head of Design von ATP in Wien, das siegreiche Wettbewerbskonzept der D&R-Abteilung Wien – in Zusammenarbeit mit ATP Zagreb und unterstützt durch ATP sustain – für ein 4-Sterne-Hotel. Am südwestlichen Eingang der Stadt positioniert, soll es die geschäftige Straße nachhaltig verändern.

13.09.2019 ATP Vienna, BIM, Integrated Design

Opening of Technology Center Seestadt

A “Hotspot for Industry 4.0” in Vienna

Yesterday, the second component of the Technology Centre (tz2) was opened in Aspern, Vienna's lakeside city and the largest urban development area in Europe. Integrally designed by ATP, the building offers space for the future. "Global players", start-ups and "hidden champions" will work here door to door in the future.

29.08.2019 Integrated Design, ATP Vienna

Ecological showcase project

DGNB award for the new facility of Viega GmbH, Österreich, which was integrally designed by ATP Vienna and ATP sustain

The groundbreaking ceremony for the new facility of the system supplier and global market leader for building services technology marked the start of construction of a building that will become a reference project in many ways: The building on Austria’s idyllic Attersee, which has been integrally designed with BIM by ATP Vienna and ATP sustain, has a particularly impressive economic footprint: The new-build project received a record number of points according to the requirements of the German Sustainable Building Council (DGNB) and has already been presented a “platinum” pre-certificate. The concept for the interactive Viega seminar center also breaks new ground and redefines the existing standards for training centers.

06.06.2019 Awards, Integrated Design, Форарльберг, ATP Vienna, ATP Frankfurt, ATP HAID Nuremberg, ATP Berlin, Corporate News, ATP München

Strongest Brand

ATP wins the sought-after Real Estate Brand Award for the fifth year in a row.

ATP had every reason to celebrate at the award ceremony of the Real Estate Brand Awards in 2019: The company was named the strongest architecture brand in Austria by the EUREB Institute for the fifth year in a row.