Пресс-центр

Добро пожаловать в пресс-центр компании ATP. Здесь Вы найдёте доступные для скачивания актуальные пресс-релизы и основную информацию о нашей компании.

NEW 10.11.2020 ATP Vienna, Сотрудники и карьера

Wohnen 4.0

ATP sponsors student competition at TU Wien

Making living affordable by combining digital processes and modular building methods as a way of reducing costs and time and saving resources: An interdisciplinary competition for students that was organized by the research area of Integrated Construction Planning and Industrial Building at TU Wien (Vienna University of Technology) as part of the FFG-supported research project “Wohnen 4.0 – Digitale Plattform für leistbares Wohnen” (Living 4.0 – Digital Platform for Affordable Living) inspired some innovative solutions.

12.10.2020 Integrated Design, BIM, ATP Vienna, Lifecycle

RINGANA campus, St. Johann in der Haide, AT

ATP designs for an Austrian manufacturer of natural cosmetics

The natural cosmetics and life sciences company RINGANA is on track for success and expansion. Hence, ATP Vienna was commissioned with the integrated design of a major production building, in which three previous facilities are being brought together.

31.03.2020 Integrated Design, ATP Vienna

Airport Make-Over in Linz

ATP Wien erhält Zuschlag für Rahmenvertrag zur schrittweisen Umgestaltung des Linzer Flughafen

Linz Airport bekommt neuen Look: Im Rahmen eines Verhandlungsverfahrens erhielt ATP Wien – gemeinsam mit amd.sigma Airport Management + Development – im vergangenen Jahr den Zuschlag zur schrittweisen Umgestaltung und Modernisierung des Flughafens Linz bei laufendem Betrieb. Grundlage für das Make-Over des 1955 errichteten Flughafens ist ein auf acht Jahre anberaumter Rahmenvertrag („Generalplanerleistungen und ÖBA für Bauprojekte am Linz Airport”). Die ersten Teilprojekte – Erneuerung der Gastronomie und Neubau Fracht – stehen nun am „Start”.

12.02.2020 ATP Vienna, Награды, BIM, Integrated Design, ATP Zagreb

„Haushoher” Sieg

ATP gewinnt 1. Preis im offenen Wettbewerb für ein 4-Sterne-Hotelhochhaus in Zagreb.

Jubel zu Jahresbeginn: Am ersten Freitag im neuen Jahrzehnt präsentierte Dario Travaš, Partner und Geschäftsführer von ATP in Zagreb und Head of Design von ATP in Wien, das siegreiche Wettbewerbskonzept der D&R-Abteilung Wien – in Zusammenarbeit mit ATP Zagreb und unterstützt durch ATP sustain – für ein 4-Sterne-Hotel. Am südwestlichen Eingang der Stadt positioniert, soll es die geschäftige Straße nachhaltig verändern.

13.09.2019 ATP Vienna, BIM, Integrated Design

Opening of Technology Center Seestadt

A “Hotspot for Industry 4.0” in Vienna

Yesterday, the second component of the Technology Centre (tz2) was opened in Aspern, Vienna's lakeside city and the largest urban development area in Europe. Integrally designed by ATP, the building offers space for the future. "Global players", start-ups and "hidden champions" will work here door to door in the future.